naar SKG Online

Veelgestelde vragen

Algemeen

  • Hoe kan ik inloggen bij SKG Online?

    Om te kunnen inloggen in SKG Online heeft u een digipas nodig. Als u die nog niet heeft, kunt u daarvoor de formulieren bij ons aanvragen om gemachtigd te worden de rekening(en) te beheren.

  • Ik weet mijn pincode niet meer. Wat nu?

    U kunt het beste hiervoor telefonisch contact met ons opnemen. Zorg wel dat u uw digipas bij de hand heeft.

  • Technisch - Hoe leeg ik de cache van een browser?

    Als er wat onverklaarbare problemen zijn bij SKG Online kan het helpen om de  cache te legen:

    Mozilla Firefox:

    Klik rechtsbovenin op het symbool met de 3 onder elkaar liggende streepjes. Kies dan voor opties.
    In het nieuwe tabblad dat u krijgt kiest u links in het menu voor Privacy en Beveiliging.

    Dan zoekt u naar cookies en websitegegevens.
    Daar klikt u op de knop gegevens wissen

    Vervolgens vinkt u alleen gebufferde webinhoud aan en dan op de knop wissen.

    Edge:

    Klik op de 3 puntjes rechtsboven en kies voor Instellingen. Kies daarna voor Privacy en beveiliging.
    Er verschijnt een menu waarin in staat Browsegegevens wissen met daaronder in het grijs een knop: Kies wat u wilt wissen. Klik hierop .
    Nu verschijnen er allemaal vierkantjes. Klik hier alles uit behalve Gegevens en bestanden in de cache. Dat hokje blijft dus blauw.

    Klik nu op de knop Wissen.

    Google Chrome:

    Klik rechtsboven op de 3 puntjes en daarna op Instellingen.
    Scroll helemaal naar beneden en klik op Geavanceerd.
    Zoek nu onder het kopje Privacy en beveiliging naar Browsegegevens wissen.

    Klik hierop en vink alleen Gecachte afbeeldingen en bestanden aan. Klik nu op de knop gegevens wissen.

    Internet Explorer : Deze browser wordt in 2020 niet meer ondersteund door SKG

  • Ik krijg een bedrag terug met een code. Wat betekent dit ?

    Deze codes worden gebruikt zowel bij incasso's als overig betalingsverkeer.

    Zie Incasso - Overzicht met redenen voor het niet uitvoeren van een incasso.

  • Ik kan niet inloggen in SKG Online en gebruik F-Secure als virusscanner

    Het kan zijn dat u niet meer kan inloggen in SKG Online, terwijl u zeker weet dat abonneenummer en antwoordcode juist zijn. F-Secure als virusscanner heeft een module die Bankierbeveiliging heet.

    In dat geval moet u deze module uitschakelen of in F-Secure op de juiste plek de website secure.skggouda.nl toevoegen.

    Voor meer informatie: https://community.f-secure.com/safe-nl/kb/articles/5276-wat-is-bankierbeveiliging-en-hoe-werkt-het 

    en https://community.f-secure.com/safe-nl/kb/articles/5287-waarom-heb-ik-bankierbeveiliging-nodig