Veelgestelde vragen

Storneren
Ik wil graag een onjuiste afschrijving storneren, op welke manier kan ik dit doen?
U kunt een door derden geïncasseerd bedrag niet zelf storneren via SKG Online. Stuurt u dan zo snel mogelijk een mail naar info@skggouda.nl met de volgende gegevens:
-Bankrekeningnummer
-Datum van afschrijving
-Bedrag van de afschrijving
-Naam van de incassant.
Wat is de verwerkingstermijn van een storno?
Het duurt ongeveer 1,5 week voordat u het geld terug heeft op de rekening. Het bedrag wordt met dezelfde valutadatum bijgeschreven als de afschrijving.
Hoe lang hebben we tijd om een onterechte incasso te melden bij SKG?
Meldt u de onterechte incasso zo snel mogelijk. De uiterste datum is 56 dagen (8 weken na afschrijving).
Hoe kan ik voorkomen dat een bepaalde incassant nog een keer een bedrag afschrijft van de rekening van onze gemeente?
U geeft aan SKG door dat er een selectieve incassoblokkade voor de betreffende incassant op de rekening gezet moet worden.
Kan de automatische incasso na 8 weken nog worden teruggeboekt?
Ja, dat kan. Is de betaling langer dan 56 dagen (8 weken na afschrijving), maar korter dan 13 maanden geleden gedaan? Neem dan contact met ons op. Wie dienen dan een Melding Onterechte Incasso in. Het bedrijf dat het geld heeft afgeschreven moet aantonen dat u hier toestemming voor hebt gegeven. Doen ze dat niet, dan storten wij het bedrag terug op uw rekening. Dit proces duurt ongeveer een maand en er kunnen kosten berekend worden.
Meer weten? Neem direct contact met ons op.
Accountmanagers
Neem direct contact op met een accountmanager

Bertil Prins
info@skggouda.nl
(0182) 58 80 60


André Boer
info@skggouda.nl
(0182) 58 80 61
