naar SKG Online

Column zomer

Echt Nederlands: lekker goedkoop, het liefst gratis (ook de geldwerving)

Ook binnen de kerk vinden we dit fenomeen terug. Niet meer betalen  dan noodzakelijk. Dat getuigt van goed rentmeesterschap zoals dat dan  genoemd wordt.  Je kunt hier ook anders naar kijken. “Alle waar  naar zijn geld” is een waarheid die mensen kunnen ervaren nadat ze een  koopje hebben gekocht. Thuis gekomen bleek het toch een “kat in de zak”.  Het was  te mooi om waar te kunnen zijn (het was daarom ook niet waar).

Wist  u trouwens dat iets nooit gratis is? In het gunstigste scenario wordt  er door een ander betaald, maar in de praktijk betaalt u meestal zelf  (nu of later).   

Veel kerkelijke gemeenten vinden dat het  betalingsverkeer tegen minimale kosten dient plaats te vinden. Met SKG  hebben veel kerkelijke gemeenten binnen de Protestantse Kerk in  Nederland daarin een goede partner. SKG subsidieert veel van deze  kosten. Echter voor wat betreft de digitale geldwerving is dit een  ander verhaal. Om effectief over te gaan op digitale geldwerving moet  je als kerkelijke gemeente, net als andere goede doelen, hiervoor kosten  maken. Deze kosten kan SKG niet allemaal subsidiëren.  

Soms wordt er door klanten opgemerkt: “SKG is toch een stichting en kan deze kosten toch wel voor haar rekening nemen?” SKG  is een professioneel bedrijf dat ook met digitale geldwerving hoge  kwaliteit wilt leveren. Daar staan kosten tegenover die betaald moeten  worden, zoals kosten voor het bieden van veilig betalingsverkeer met een  optimale dienstverlening. 

Ik zou mij, als ik u was, zorgen gaan  maken als SKG alle zaken (bijna) gratis zou aanbieden. De kwaliteit van  producten en dienstverlening die u van ons gewend bent, kunnen we dan op  den duur niet meer geven.
Goedkoop wordt dan in ieder geval op  lange termijn voor u duurkoop. Investeer daarom in uw geldwerving, en ik  verzeker u: deze investering gaat zich zeker terug verdienen.


Door Teun Copier
Gepubliceerd op donderdag 4 juni 2020