naar SKG Online

Hervormde Gemeente Asperen

Overgang betalingsverkeer

Heldere informatie

Wat vindt u van de communicatie rond de overgang?
De heer Timmer geeft aan, dat de informatie helder was. “In de informatiebrochure stond precies wat je kon verwachten, zoals bijvoorbeeld dat er een paar dagen geen betalingsverkeer was. Je moet in zo’n transitie in principe er op vertrouwen dat alles goed gaat lopen. Het liep ook conform de communicatie ; alleen het beschikbaar stellen van de eerste dagafschriften duurde iets langer dan gedacht.”

Wat zijn uw ervaringen rond de omzetting van de rekeningen?
Naast voorzitter is de heer Timmer ook administrateur van het CvK. Hij heeft complimenten voor de manier waarop de omzetting door SKG is gerealiseerd.  “Het is voor ons perfect verlopen, op één punt na. Bij het aanmaken van de incassobatch stond het oude SKG-rekeningnummer nog in Twinfield. Dit is vervolgens aangepast, waarna de incassobatch alsnog kon worden verwerkt.”

Heeft u nog bijzondere reacties van gemeenteleden gehad?
Er kwamen een paar reacties van met name de beheerders van de rekeningen-courant van de verenigingen en de commissies. “Nu de SKG-rekening een Rabobank-nummer heeft, zijn de beheerders benieuwd of ze bijvoorbeeld ook kunnen afstorten bij de plaatselijke Rabobank.”

SKG heeft deze vraag ook van verschillende andere kerkelijke gemeenten gekregen. De nieuwe rekening-courant loopt bij SKG en kan niet worden gebruikt om geld op te storten via een stortingsapparaat bij de Rabobank. Voor het tellen en storten van contant geld blijft SKG Cash als alternatief.